Dag 2 slankekur.

Autogen trening – avspenning.
Da jeg i går fant ut at det vanskeligste med hele slankekuren min er å slappe av. Må jeg jo ta tak i det som er vanskelig,  nemlig lære meg å slappe av. Så i dag begynner jeg med avspenningsøvelser.

Jeg er jo vant med å streve å være “flink” til å få til ting. Jeg er vant med å presse meg selv hardt for å få  ting unna fortest mulig.

Så da begynner jeg i dag med en øvelse som utvikler seg over 11 uker, som Erik Møller har gitt meg igjennom sin bok.
Øvelsen skal gjentas 5 ganger om dagen. Så det har jeg fundert på hvordan jeg skal få til, tror toppen 4 eller også noen dager 3 tror jeg at jeg skal få til. Får det jo så travelt med å slanke meg at jeg rekker ikke alt som skal til for å klare det.
Tar den første øvelsen i senga om morgenen.  Ligger på ryggen med hendene i siden, håndflatene opp. Tenker på at høyre arm er tung tre ganger. Så venstre arm er tung tre ganger. Så begge armene er tunge tre ganger. Kan gjentas til det har gått ca. 2 min. Så oppvåkningsinstruksjon: si til meg selv at når jeg åpner øynene vil jeg føle meg uthvilt og opplagt.
Trekke pusten dypt og strekke på kroppen. Dette skal jeg gjøre i en uke, før man går videre til neste steg.

image

Maten i dag ble:
Frokost: rester av gryta fra middag i går, kaffe, vann.
Lunsj: omelett av 2 egg,1 tomat og noen agurk biter,  te.
Middag:
Vok grønnsaker og 1 bit stekt laks.

Jeg tenker at så lite kan jeg ikke holde på med så lenge, men gjør det nå for å få en kick start.

Var litt svimmel fra morgenen i dag, men drakk litt mer vann og tok en rå gullerot som mellom mat.

Før lunsj gikk jeg 1 time rask gange tur i skogen igjen med Tinde.

Etter lunsj i dag begynte jeg også med yoga.

Ja dette ble mye, så ikke sikkert jeg gidder å referere så mye fra denne slankingen hver dag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *