Kryderurter.

I kjøkkenvinduet mitt har jeg krydderurter hele året, det er blomstene mine i det vinduet. Det er ikke så lett å ta vare på planter nå i denne mørke/kalde tiden. Så jeg er litt kry av at de står så fint, og jeg bruker det mye i maten. Gressløk, kruspersille og basilikumen tok jeg inn ute i høst og håper jo at når våren kommer kan jeg sette de ut igjen.

image

Jeg har heklet blå brikker på kjøkkenet til pynt og nytte. I alt 13 stykker kan jeg telle til som jeg ser nå ligger rund og under krokker.

image

image

image

Aloe vera plante.

image

Mynte, fin til pynt på dessert/kaker.

Te.

I dag er det 19,8 kalde grader ute, og det kjennes inne. Her hos oss var det pluss 13,9 grader inne. Så da var det kjekt å gå i kjelleren og fyre litt med ved, så vi får opp temperaturen inne litt i allefall.

image

Jeg har fått noen store fine kopper av dattra mi, som det står chocolate på, veldig fine å drikke kakao/sjokolade i. Men, nå har jeg mer lyst på en kopp te og vil bruke koppen til det.

image

Jeg er så glad i yogi tea, den er super god på smak med mange varianter av krydder, så den tror jeg vil varme i kulden.

image

Da ble det en choco chili te – nesten en chocolate, smil.

image

Med en skje honning, ble det virkelig en kopp medesin i kulda.

Solnedgang i gullverket.

Det var minus 13 grader over fjellet/ gullverket i kveld. Det er rim på trærne og rød solnedgang  kl. 16.00 i ettermiddag.

image

image

image

image

image

image

image

Jeg har plassert min blogg i <a href=»http://bloggurat.net/kart/registrere/2187/eidsvoll»>Eidsvoll</a> på <a href=»http://bloggurat.net/kart/»>norske bloggkart</a>!

 

Brann.

Kjørte E16 fra Kongsvinger og hjem. Da kjørte vi forbi brannen som har vært på Sander i natt. Det var røyk og ulmet enda. Det var det gamle huset som Coop solgte for ikke så lenge siden, det har vært matbutikk der for en stund tilbake.

image

image

image

image

image

Kalde vinterbilder fra Eidsvoll.

Det var bare minus 10 grader da disse bildene ble tatt i dag. Men jeg skal love deg at det var bein kaldt. Det ble neglebitt og tårer på kinnet for å få tatt disse bildene, det blåste veldig surt. Og det var veldig glatt på veien i dag, det var en kald uklar sol og det har også snød litt tør snø innimellom. Kamera ville ikke fungere ordentlig, sviktet p.g.a. Kulden.

image

image

image

image

Coop marked, Hammerås

image

image

image

image

image

image

image

Eidsvoll togstasjon.

image

image

image

image

image

image

image

image

Nybrua over Vorma inn til Sundet i Eidsvoll.

image

image

Gamlebrua over Vorma i Sundet i Eidsvoll.

image

image

Eidsvoll Tinghus.

image

Gamle Eidsvoll stasjon.

image

image

Nye Olsrud bygget.

image

image

image

Ja da ble det slutt på min fotografering i dag, for det ble for kaldt. Brrrr.