Har nå gjordt ferdig baby settet som er strikket i svale garn fra dale. Med pinne nr 2,5
Så det blir vell sommer klær til mitt barnebarn.
Kategoriarkiv: Blogg
Kryderurter.
I kjøkkenvinduet mitt har jeg krydderurter hele året, det er blomstene mine i det vinduet. Det er ikke så lett å ta vare på planter nå i denne mørke/kalde tiden. Så jeg er litt kry av at de står så fint, og jeg bruker det mye i maten. Gressløk, kruspersille og basilikumen tok jeg inn ute i høst og håper jo at når våren kommer kan jeg sette de ut igjen.
Jeg har heklet blå brikker på kjøkkenet til pynt og nytte. I alt 13 stykker kan jeg telle til som jeg ser nå ligger rund og under krokker.
Aloe vera plante.
Mynte, fin til pynt på dessert/kaker.
Te.
I dag er det 19,8 kalde grader ute, og det kjennes inne. Her hos oss var det pluss 13,9 grader inne. Så da var det kjekt å gå i kjelleren og fyre litt med ved, så vi får opp temperaturen inne litt i allefall.
Jeg har fått noen store fine kopper av dattra mi, som det står chocolate på, veldig fine å drikke kakao/sjokolade i. Men, nå har jeg mer lyst på en kopp te og vil bruke koppen til det.
Jeg er så glad i yogi tea, den er super god på smak med mange varianter av krydder, så den tror jeg vil varme i kulden.
Da ble det en choco chili te – nesten en chocolate, smil.
Med en skje honning, ble det virkelig en kopp medesin i kulda.
Sommertopp.
Søndagskveld.
Solnedgang i gullverket.
Brann.
Ha, ha, ha.
Grillhuset i Hagen min.
Kalde vinterbilder fra Eidsvoll.
Det var bare minus 10 grader da disse bildene ble tatt i dag. Men jeg skal love deg at det var bein kaldt. Det ble neglebitt og tårer på kinnet for å få tatt disse bildene, det blåste veldig surt. Og det var veldig glatt på veien i dag, det var en kald uklar sol og det har også snød litt tør snø innimellom. Kamera ville ikke fungere ordentlig, sviktet p.g.a. Kulden.
Coop marked, Hammerås
Eidsvoll togstasjon.
Nybrua over Vorma inn til Sundet i Eidsvoll.
Gamlebrua over Vorma i Sundet i Eidsvoll.
Eidsvoll Tinghus.
Gamle Eidsvoll stasjon.
Nye Olsrud bygget.
Ja da ble det slutt på min fotografering i dag, for det ble for kaldt. Brrrr.


























































