Bedre livskvalitet.

Ta vare på hver ny dag så godt du kan. Denne dagen kommer aldri tilbake. Hver dag er en ny mulighet og en flott gave. Forsøk å bruke den nye dagen så godt du kan for din egen skyld og for andres. Har du det bra smitter det over til andre.

image

Rør på deg litt hver dag, ut å gå i frisk luft. Jo eldre du blir jo viktigere er det å bruke kroppen,  styrke musklene. Bruk gjerne gåstaver, det er støtte også på vinterføre. Er man flink til å trimme, får man bedre musklatur, bedre balanse og man føler seg bedre.

image

Spis sundt. Spis minst “5 om dagen”. Spis forskjellige grønnsaker,  rotfrukter, frukt og bær. Spis mer fisk, både som pålegg og middag. Spis mindre fett,  salt og sukker og mer fiber.
Og husk drikk mye vann,  ikke overdriv alkoholinntak og tobakksrøyking.
Hvis man følger dette,  unngår man mange livsstilsykdommer, som høyt BT, diabetes 2, ømme vonde bein,  depresjon, hjertesykdommer,  medikamentmissbruk etc.
Folk lever lengre i dag og ville hatt en mye bedre livskvalitet på eldre dager, hvis de fulgte disse rådene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.