Baby sokker.

Fikk beskjed at jeg ble bestemor igjen tidlig på morgenen. Har strikket et par baby sokker som babyen kan ha på seg når den skal hjem fra sykehuset i kulden.

image

Vi ble veldig glade og alt gikk så fint. Nytt liv er en positiv ting. Vi ønsker babyen VELKOMMEN, og et langt og lykkelig liv.

Julegave.

Minner dere på at jeg gir bort en hjemme heklet duk i rosa og lilla.
Du må bare legge inn en kommentar på siden her, så er du med i trekning av duken. Jeg sender den gratis til deg. Ha en fin førjulstid.

image

1. Søndag i advent.

Advent varsler at julen er nær forestående. At det bare er fire søndager igjen til jul.
Vi koser oss i kveld med peiskos, julegløgg og vi har tent 1 lys.
Så her er det full adventskos stemning.

image

image

image

Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi ett lys i kveld,
vi tenner det for glede.

image

image

Måneskinnspudding.

God gammeldags dessert.
En god ide i julen.
Dette tror jeg er en dessert som er iferd med å gå i glemmeboka.
Måneskinnspudding.
4-6 pers.
1 l melk
2 1/2 dl kokosmasse
50 g smør
1/2 dl sukker

Jevning:
1 dl hvetemel
1 dl potetmel
2 1/2 dl melk
1-2 egg
2-3 ts vaniljesukker

Kok opp melk, kokosmasse, smør og sukker.
Lag jevning av melk, mel og potetmel og rør den inn i kokosmelken. Kok opp. Avkjøl litt.
Rør i egg og smak tilvmed vaniljesukker. Hell puddingen i en bolle og dryss sukker over. Avkjøl helt.
Server rød saus til, eller bær.
Rørte jordbær er godt til.

image

For oss blir det 1. Adv. Dessert, til søndags middagen.

Norges Varemesse.

I går var jeg og min datter på Lillestrøm, på Norges Varemesse hele dagen.
Der var det stor aktivitet, med mye rart som skjedde.
Jeg var på Alternativmessa og tittet rundt på alle salgsbodene og klarte selvfølgelig å kjøpe noe, jeg kjøpte meg en fotmassasje fra NettshoppingSenter.no
Tenkte det ble en fin julegave til Terje og meg, fra oss. He, he
Så nå blir det god blodsirkulasjon i gamle føtter.

image

Så selger de noen utrolig gode nøtter på messa, så da ble det 8 poser med forskjellige sundt godteri. 😉 – Helgekos.
Ellers er jeg veldig glad i Yogi Tea, så da ble det noen pakker med jule-te med gode kryddere som lukter og smaker godt av jul.
Ellers måtte jeg få med meg noen foredrag bl.a av Morten Eriksen som jeg liker så godt.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Og så tok vi oss en tur over på Juleexpo og tittet, og det er farlig for en som meg – de hadde symesse der. Lukk øynene å gå forbi, pleier Terje og si, dette har du ikke sett. 🙂
Men……jeg klarte å bli lurt allikevel, abonnement på alt om håndarbeide – symagasinet/ strikking.
Ja,ja jeg syntes jeg kom godt ut av det.

image

image

image

Dette ble en årlig, fin dag med min datter, og jeg ville ikke vært foruten.

image

image

image

image

Julekonsert.

Så var det den egentlige grunnen til at jeg reiste til Oslo, Terje og jeg skulle på Chat Noir på julekonsert med Åge Sten Nilsen og Benedicte Adrian, pluss noen veldig flinke korgutter, samt et kjempe bra band med bl.a Svein Dag Hauge.
Julekonserten var en hyllest til Queen og hadde tittel The show most go on » Christmas spectacular».

Forventningene var skyhøye, men de ble innfridd.

Åge Sten Nilsen shower virkelig på scenen, han gir alt. Har god kontakt med publikum og er en stor sjarmør.
Benedicte Adrian kom inn på scenen som en stor julegave og var divaen.
De tre korguttene var de som gjorde lyden når Åge spilte rollen som Freddy Mercury. De sang og lagde show da Åge var ute av scenen. De gjorde en god jobb.
Det var også noen flinke dansere på scenen, som fikk vist fram sine kunster.

Desverre tok jeg ingen bilder under konserten, det var vel ikke lov. Men, vi hadde en flott kveld, en stor opplevelse.

image

image

image

image

image

image

image

Hester og reinsdyr.

Når man kommer fra landet inn til byen, er det kanskje ikke hester og reinsdyr jeg regner med å se, da er jeg kanskje ute etter det urbane.
Men alt kan skje når det snart er jul.

image

image

Disse reinsdyrene var så rolige og snille, vi fikk klappe de. Og hun som holdt de var jammen tålmodig også, duverden hva folk spør om. Og hun svarte på alt, ingen dumme spørsmål. Reinsdyr og sametelt mitt i Oslo, ved Karl Johan, ikke værst. For en opplevelse. Inne i sametelte solgte de mange fine sameting, bl.a. skinn fra reinsdyr, dukker, en pinne som var uthugget til mobil med brusopptrekker bak. Ja hva kan man ikke få solgt på Karl Johan før jul.

image

image

image

image

image

image

image

image